Halv- & delparter

At have part hos Uggerhalne Sportsrideklub er som at have sin egen hest

Halv- & delparter hos Uggerhalne Sportsrideklub

At have part hos os er præcis som at have sin egen hest

I Uggerhalne Sportsrideklub har vi mange elevheste, der skal passes og rides i weekenderne og ferierne, og derfor tilbyder vi, at man kan få halv- el. delpart på dem. Vi tilbyder part i elevhestene for at give hesten den tryghed, som en fast rytter/passer giver, men også for at give partsrytterne mulighed for at lære, hvad det vil sige at have ansvaret for en hest og på den måde også lære mere om heste og ridning.

At have part er en god forberedelse til engang at få sin egen hest. Det er også en invitation til hele det store fællesskab og den hygge, partsrytterne har omkring hestene udenfor elevskolens åbningstid.
Vi har både børn, juniorer og seniorer, som har parter i vores heste.

Krav til rytteren

Rytteren skal være i stand til selv at ride og passe hesten, dvs. tage hesten ind fra marken, strigle, sadle op og af, og forstå at tage hensyn til hesten. Vil man gerne have part og derfor ønsker at lære mere om, hvordan man passer en hest, er det obligatorisk at følge undervisningen i ryttermærker, når dette tilbydes i klubben - læs mere Ryttermærkerne her.

Man skal desuden selvfølgelig være medlem af klubben og have gået til undervisning hos os så længe, at man har et vist ridemæssigt niveau for at komme i betragtning til en part.

Partsmøder

Regelmæssigt afholdes partsmøder, hvor partsryttere samt evt. forældre mødes til en snak om hvordan det går, hvad der er godt og skidt osv. Derudover besvares alle spørgsmål i det daglige af den parts- og hesteansvarlige, som ligeledes skal kontaktes ved til- og framelding af parter samt ved generelle spørgsmål og opskrivning på venteliste.

Halvpart

Ved halvpart har du hesten til rådighed fredag, lørdag og søndag, hvoraf en af dagene fungerer som fridag eller skridte/hyggedag. Desuden har du rådighed over hesten i din undervisningstime samt ved alle skoleferier, det vil sige jul, påske, pinse osv.

I sommerferien har du hesten til rådighed i de uger elevskolen holder ferie, og der er her mulighed for evt. at tage hesten med på sommerlejr og lign. Derudover er det muligt at tage hesten med til stævne i andre klubber.

For priserne se Tilmelding/halvpart.
I prisen er inkluderet leje af hest, facilitetskort og obligatorisk partsundervisning. Opstaldning, smed, dyrlæge mm. betales af Uggerhalne Sportsrideklub.

Delpart

Ved delpart har du hesten til rådighed enten lørdag eller søndag. Desuden har du rådighed over hesten i din undervisningstime. I alle skoleferier, det vil sige jul, påske, pinse osv. har du rådighed over hesten ca. halvdelen af dagene, såfremt det kan tilpasses med en evt. anden delpart i hesten. I sommerferien deler du hesten med den anden delpart og hesten er til rådighed de uger elevskolen holder ferie. Der er mulighed for evt. at tage hesten med på sommerlejr og lign. eller stævner i andre klubber, såfremt det kan tilpasses den anden delpart.

For priserne se Tilmelding/Delpart
I prisen er inkluderet leje af hest, facilitetskort og obligatorisk partsundervinsning. Opstaldning, smed, dyrlæge mm. betales af Uggerhalne Sportsrideklub